دانستنی های سنگ پله

فهرست مطالب

سنگ پله

با توجه به رفت و آمد و فشار زیادی که روی پله وجود دارد، برای راه پله باید از متریالی استفاده شود که از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار باشند. سنگ به دلیل تاریخچه غنی و زیباشناسی که ایجاد میکند همچین مقاومت بالا، انتخاب بسیار ایده آلی برای راه پله است. سنگ از دیرباز به عنوان یکی از قویترین و زیباترین مصالح ساختمانی طبیعی در جهان شناخته میشود و بسیاری از انواع آن به دلیل رنگ و بافت جذابشان مورد توجه ویژه ای هستند.

برای سنگ کف پله متناسب با شرایط آب و هوایی و اقلیمی هر منطقه، باید انتخابهای هوشمندانه ای داشت.
ارج استون توانسته است با تکیه بر مهارت طراحان خود در طراحی سه بعدی، طراحی راه پله ها را با ظرافت انجام دهد و شکوه و زیبایی که سنگ دارد را به علاقمندان آن انتقال دهد.

با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش صنایع ارج استون، بهترین انتخاب را برای راه پله های خود داشته باشید. از صفحه دریافت مشاوره خرید فرم را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

نکاتی که باید برای انتخاب سنگ راه پله، به آن توجه شود:

سنگ نسبت به بقیه متریال موجود دوام بسیار زیادی دارد از همین رو باید با آگاهی کافی آن را انتخاب کرد. سنگ انتخاب شده باید در برابر سایش، فشار ،آلودگی ، عوامل محیطی همچون نور آفتاب ،برف و یا باران مقاوم باشد.
در محیط هایی که رفت و آمد و یا عوامل ذکر شده در سطر بالا زیاد باشد نمی توان از هر نوع سنگی مانند سنگهای آهکی استفاده کرد. سنگ های گرانیت ،مرمریت و چینی بهترین گزینه برای سنگ کف پله هستند.

حداکثر تعداد پله:

حداکثر تعداد پله در هر طبقه 12 عدد می باشد ،اگر تعداد آنها بیشتر از این باشد، باید بین آن ها پاگرد قرار بگیرد.

حداکثر تعداد پله

ابعاد استاندارد هر پله:

به طور استاندارد ارتفاع هر پله 18 سانتی متر و کف هر پله 32 تا 33 سانتی متر باید باشد. ضخامت سنگ بکار رفته، به طور معمول باید 3 سانتی باشد ولی اگر ضخامت آن کمتر از 3 سانت ،یعنی 2 سانتی متر بود میتوان آنرا به صورت دوبل روی پله کار کرد.

ابعاد استاندارد پله
ابعاد استاندارد پله

سنگ پله مناسب برای فضای داخلی:

سنگی که برای فضای داخلی استفاده میشود باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد .

  • صیقلی و قابل شستشو
  • رنگ و بافت مناسب
  • مقاوم در برابر ضربه و سایش
  • ظاهر زیبا
سنگ پله فضاهای داخلی
سنگ پله فضاهای داخلی

سنگ راه پله مناسب برای فضای خارجی:

  • عدم جذب آب
  • مقاومت در برابر تغییرات محیطی و آب و هوایی
  • مقاومت در برابر هوا زدگی
سنگ پله فضای خارجی

قیمت سنگ پله:

قیمت هر نوع سنگ پله به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله عوامل کلی میتوان به ضخامت – پراکندگی خطوط – یک دست بودن سنگ – ابعاد برش هر سنگ- سورت سنگ (صادراتی- ممتاز- درجه یک – درجه دو ) اشاره کرد.

دسته بندی سنگ کف پله ها:

به طور معمول از این سنگها برای کف پله استفاده می شود.

سنگهای مرمریت شامل:

  1. صلصالی
  2. آباده
  3. جوشقان
  4. نجف آباد
  5. گوهره خرم آباد
  6. لاشتر
  7. مهکام
  8. اداوی
  9. هرسین
  10. دهبید
  11. پرطاووسی
  12. کاپوچینو
سنگ راه پله مرمریت

سنگ پله صلصالی:

سنگ صلصالی دارای استحکام و مقاومت بالایی است از این رو می توان از آن به عنوان سنگ کف پله استفاده کرد. سنگ صلصالی بسیار پر کاربرد است.

سنگ صلصالی جز دسته سنگ های مرمریت است که دارای خطوط سینوسی قرمز رنگی است که اصطلاحا به آن سنگ نوار قلبی میگویند. این سنگ به سنگ مرمریت خور نیز معروف است.

سنگ پله صلصالی
سنگ پله صلصالی

سنگ پله دهبید

سنگ مرمریت دهبید، یکی از زیبا ترین سنگ های موجود برای ساختمان سازی است. این سنگ سورت بندی های متفاوتی دارد از رنگ سفید تا کرم، بژ.
شفافیت و انعکاس نور این سنگ باعث شده است که علاقه مندان آن نه تنها در ایران بلکه در خارج از ایران نیز طرفداران زیادی داشته باشد. این نمونه سنگ را در محیط های کم نور استفاده میکنند تا نور کافی در محیط تامین شود.

سنگ مرمریت دهبید
سنگ مرمریت دهبید

سنگ پله اداوی

سنگ اداوی یکی از پرفروشترین و پرطرفدارترین سنگ های مرمریت در ایران است. این سنگ با نام مالک معدن آن یعنی حمید اداوی شناخته میشود. سنگ مرمریت اداوی با دو تم رنگی صورتی ، کرم با رگه های قهوه ای رنگ و دانه های سفید رنگ فرآوری میشود.

سنگ پله اداوی

سنگ پله آباده

سنگ مرمریت آباده از سنگ هایی است که بسیار پر طرفدار است. این سنگ در 2 رنگ کرم و کرم صورتی به بازار عرضه میشود. رنگ کرم طرفداران بیشتری دارد و بیشتر از همه به فروش می رسد.
رگه های ریزی روی سطح مرمریت آباده وجود دارد که مربوط به خود سنگ است و نمی توان آن را لمس کرد. به دلیل رنگ روشن و قیمت مناسب سنگ آباده، استفاده از آن به عنوان سنگ پله بسیار رایج است.

مرمریت آباده کرم
مرمریت آباده کرم

سنگ پله گوهره خرم آباد:

سنگ پله گوهره خرم آباد با طیف رنگی کرم و بژ جز دسته سنگ های مرمریت ، بسیار پر طرفدار است و جایگزین خوبی برای مرمریت های لوکس و گران قیمت میتواند باشد.

مرمریت گوهره خرم آباد

سنگ پله مرمریت لاشتر

سنگ کف پله لاشتر یا همان( pietra gray marble ) بدون شک یکی از محبوبترین سنگ های مرمریت در ایران است. اسلب این سنگ را میتوان در اکثر نمایشگاه های دنیا یافت. این سنگ طبیعی دارای پس زمینه خاکستری با رگه های ظریف سفید رنگی است که در بین تمام طراحان جهان برای ایجاد یک فضای مدرن و لاکچری استفاده میشود.

سنگ مرمریت لاشتر

سنگهای چینی و کریستال شامل:

  1. ازنا
  2. الیگودرز
  3. سیرجان
  4. لایبید
  5. نیریز
  6. قروه
سنگ پله کریستال و چینی

سنگهای گرانیت شامل:

  1. نطنز سیاه و سفید
  2. خرم دره
  3. نهبندان
سنگ پله گرانیت

پارامتر های تعیین کننده کیفیت سنگ:

  • قطر سنگ ( ضخیم – نازک )
  • نوع سنگ (آهکی – ماسه سنگی)
  • سالم بودن سنگ و نداشتن ناخالصی و پوسیدگی
  • گونیا بودن (دقیق بودن) ابعاد سنگ
  • لب پر نبودن سنگ
  • نوع متریال مصرفی در فرآیند تولید آن ( رزین ، اپوکسی ، UV، تور پشت سنگ )
  • نحوه ارسال و حمل سنگ
  • یک دست بودن رنگ سنگ

چرا ارج استون؟

مهمترین دلیلی که این شرکت را از رقبای خود منحصر به فرد کرده است. این است که قبل از سفارش سنگ امکان سفارش و طراحی 3 بعدی سنگ مورد نظر روی پله را داشته باشید . با این کار هم در وقت صرفه جویی میشود و هم اگر مطابق با سلیقه ی شما بود میتوانید با خیال راحت تر آن سنگ را سفارش دهید.

جهت دریافت مشاوره، سفارش طراحی و خرید سنگ از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید:

تماس با ما

فرم درخواست مشاوره

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مطالب

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره ، استعلام قیمت و خرید فرم درخواست را پر کنید

فهرست مطالب

درخواست مشاوره و خرید سنگ

جهت ارتباط با کارشناس فروش، دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید سنگ، فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

مشاوره خرید سنگ
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x